streda , 22 septembra 2021
Home / Zaujímavosti / Chudneme do plaviek: Ako začať a predčasne neskončiť?

Chudneme do plaviek: Ako začať a predčasne neskončiť?

Ja chudnem, ty chudneš, všetky chudneme. Najmä teraz, keď sa nám vonku zjarnieva a leto je „v dohľadne“. A tak siahame po takej i onakej zaručenej diéte, zháňame zdravé recepty z výlučne nekalorických surovín a kupujeme pernamentky do fitka.

Nič z toho však nezaberie a naše chudnutie opäť raz nebude úspešné, ak si to najprv neupraceme v hlave. Také jarné upratovanie, doma aj samy v sebe, nech si utriedime priority a skutočné dôvody, prečo chceme chudnúť. Je to vážne iba kvôli tým plavkám a dovolenke v Chorvátsku? Alebo sme sa konečne odhodlali zmeniť svoj životný štýl?

Neustály kolotoč neúspešného chudnutia

Povedzme si rovno, ktorá z nás by neprečítala desiatky článkov o chudnutí a nekúpila si aspoň jedno DVD s overenými cvikmi, ktoré nás dovedú k vysnívanej postave? Prešli sme si tým asi všetky, s odhodlaním, že to dokážeme, veď na chudnutí a dodržiavaní nového režimu predsa nie je nič zložité. Lenže ono to zložité je, najmä ak sú naše informácie o tom, čo a kedy jesť, či ako sa správne hýbať iba čiastkové. Nečudo, že sa potom, vyhladované a vystresované, bojíme vojsť aj do potravín, aby sme náhodou nezhrešili a nesiahli po niečom zakázanom. Lenže pri správne nastavenej diéte by sme nemali trpieť ani hladom, ani úzkosťou. A ak tomu tak je, niekde sa stala chyba. V nevyrovnanom príjme a výdaji energie, čo má za následok, že sice možno nepriberáme, ale ani nechudneme. A sme z toho čoraz nervóznejšie. Čo s tým?

chudnutie tit

Spíšte si to… A konečne schudnite!

Riešenie je pritom neraz na dosah a je omnoho jednoduchšie, ako by sme si mysleli. Občas skutočne postačí len trochu viac dôslednosti a písať si. Najmä, ak ste zábudlivé a rady máte veci pod kontrolou. Čo tak zaviesť si špeciálny zošit, do ktorého si budete zaznamenávať, čo presne ste jedli, pili, koľko ste sa hýbali? A následne si to aj prečítajte, trebárs s týždňovým odstupom. Možno ostanete nemilo prekvapené, že váš zdanlivo zdravý život, na ktorý ste nabehli, až taký zdravý nie je. Že denne si dáte „za odmenu“ viac sladkého, ako by sa žiadalo, že pijete žalostne málo, že necvičíte dosť a ani správne, že nemáte dostatok živín…

Na niekoho to skutočne zaberie a keď uvidí svoje prehrešky čierne na bielom, zatne sa a začne nanovo. Ale už skutočne tak, ako sa má, bez úľav a nezaslúžených odmien. Tou najväčšou odmenou je predsa vysnívaná postava a lepší pocit zo seba samej.

Zakázané sladkosti??

Pre mnohé chudnúce ženy je skutočne obrovským trestom vylúčenie sladkostí. V skutočnosti nie je vyslovene dané, že sa musíte úplne vzdať sladkého, iba je nutné si odsledovať denný príjem kalórií a tiež ich výdaj. Platí veľmi jednoduchá, ale stopercentne účinná rovnica: Ak prijmete menej, ako vydáte, kilá pôjdu dole. A vďaka cvičeniu si už „len“ upravíte postavu a spevníte, čo je spevniť treba. A sladká drobnosť ako odmena po cvičení? Prečo nie, iba buďte dôsledné a skutočne sa odmeňte len vtedy, ak je za čo.

salad-791891_960_720

Zázračná zelenina a iní pomocníci pri chudnutí

A čo, ak nejde ani tak o sladkosti, ale o hlad ako taký? Čo s tým? Tu pomôže mať vždy niečo malé a zdravé po ruke, trebárs nakrájanú mrkvu, ktorú si pochrúmete vždy, keď pocítite hlad. Nasýtia aj potraviny bohaté na vlákninu, po ktorých nebudete stále také hladné. Naopak, pozor si dajte na prázdne a rýchle kalórie, ktoré síce zasýtia, no nie nadlho. A o tom, že sa z týchto expresných jedál rozhodne nechudne, snáď ani netreba hovoriť.

Ak to však nejde, bez ohľadu na odhodlanie a vy neviete odolať tomu, čomu by ste odolať mali, možno skúsiť aj certifikované prípravky na chudnutie s pozitívnymi recenziami a nutrične vyváženým zložením.

Dajme si teda záväzok, že ak schudnúť, tak správne, s dôrazom na vyvážené stravovanie a efektívny pohyb. Držme si prsty a nezabudnime sa usmievať! 😀

zdroj: Pixabay

Komentáre

komentáre