utorok , 19 jún 2018
Home / Dieťa / Dvojdňová diéta inšpirovaná trojročným papkáčom: Úspech zaručený!

Dvojdňová diéta inšpirovaná trojročným papkáčom: Úspech zaručený!

Darmo máme načítané stovky strán o zdravej výžive, detský jazýček má vlastné pravidlá. Samotné presviedčanie dieťaťa, aby zjedlo to, čo sme mu pracne pripravili, trvá veľakrát viac ako samotná príprava jedla. Dohovárame, sľubujeme hory-doly, jedlo aranžujeme do  rôznych podôb, v krajnom prípade sa aj vyhrážame a niekedy nakoniec aj tak rezignujeme.

Ako veľakrát vyzerá reálny jedálniček našich detí? Asi nejako takto. Samozrejme nadpis je len nadsázkou. Ak to však nejaká z vás chce skúsiť, nech sa páči.

Prvý deň:

Raňajky: Vypite 2 dcl mliečka s kvapkami C vitamínu. Zjedzte malý termix a prstom vyčistite kelímok úplne dočista.

Desiata: V priebehu hodiny si trikrát odhryznite z jablka a zjedzte 5 piškót.

Obed: Zjedzte polovicu taniera zeleninovej polievky a ostatok si vylejte na tričko. Zhltnite malú porciu rizota s kuracími kúskami a povyberajte z neho brokolicu.

Olovrant: Dvakrát si cucnite z presnidávky. Vymeňte ju za čerešňové lízatko a po chvíli ho hoďte pod gauč.

Večera: Pochuťte si na  polovici rožka s maslom a šunkou. Z druhej polovice zjedzte iba šunku a maslové prsty si utrite do vlasov. Pred spaním vypite 2 dcl mliečka s probiotikami.

Druhý deň:

Raňajky: Vypite 2 dcl mliečka s kvapkami C vitamínu. Zjedzte 3 cisárske párky. Chlieb len požujte  a vypľujte.

Desiata: Nájdite pod gaučom včerajšie lízatko a dojedzte ho.

Obed: Na obed si dajte plný tanier cestovín s kuracím perkeltom.

Olovrant: Otvorte si biely jogurt a zjedzte z neho len 4 lyžičky.

Večera: Dajte si 3 cestoviny z kuracieho perkeltu. Z  kúskov mäsa si spravte loďku v poháriku s čajom.  Za hodinu zjedzte pol balíčka pohánkových  chrumiek. Pred spaním vypite 2 dcl mliečka s probiotikami.

Typy papkáčov

Najčastejšie sa stretávame s týmito troma typmi papkáčov, ktorí nejedia tak, ako by sme si predstavovali.

Prvý typ odmieta veľakrát jedlo úplne. Dostať do neho aspoň trochu jedla stojí veľa úsilia. Rodičia musia neustále vymýšlať kadejaké stratégie, ako ho prinútiť zjesť aspoň niečo. Často čokoľvek, len nech nie je hladné. Najúčinnejšie býva niečím odpútať jeho pozornosť tak, že ani nevie, že je.

Druhý typ je taký, čo by aj jedol, ale len to, čo by chcel on. Samozrejme zvyčajne nejde o potraviny vhodné pre deti. Rodičia to zvyčajne riešia tak, že ho motivujú povolením zamaškrtiť si, ak zje čo žiadajú oni.

Posledný, tretí typ nemá nič proti jedeniu, len naň nemá čas. Vždy sa nájde niečo zaujímavejšie, čo ukradne jeho pozornosť. Chudáci rodičia potom nabehajú kilometre s lyžičkou v ruke za dieťatom.

Poznávate v tom svojho papkáčika?

Na druhej strane si je dobré uvedomiť, že ak dieťa prosperuje a má  dostatok energie, nie je nutné ho štopať ako hus. Radšej, ako mu povoliť hlúposti, je počkať si, kým poriadne vyhladne.  A potom zje čokoľvek, čo mu ponúknete, verte nám.

A aké je vaše tajomstvo, ako dostať do vášho drobca jedlo, ktoré ste mu tak usilovne a s láskou pripravili? 🙂

Materstvo vnímam ako prekrásnu sučasť života ženy a zároveň dobrodružnú, nikdy nekončiacu výzvu. Moje príspevky však nebudú len o matersve, ale aj o iných dámskych radostiach ako móde, varení, zdravom životnom štýle, cestovaní i pracovaní na sebe samých. Veď to, že sme obetavé matky neznamená, že už nie sme upravené ženy, milujúce partnerky a dobré priateľky.

Komentáre

komentáre