utorok , 14 august 2018
Home / Dieťa / Aktivity / Deti v technologickom projekte

Deti v technologickom projekte

Jedna automobilka sa rozhodla, že ukáže deťom, že technika je super vec. A očividne sa jej to aj darí.

Súťaže, v ktorých majú študenti a žiaci či už základných, alebo stredných škôl začať premýšľať technicky a do budúcna, sú vždy pozitívne prijaté najmä v dobe, kedy sa deti technike obrácajú chrbtom, pretože je podľa nich nudná. V Čechách súťaž funguje už štvrtý rok, na Slovensku druhý.

Vytvor si vlastnú firmu, projekt, vlastné autíčko a bojuj!

Ako je jasné, decká vo veku 16 a vyššie už na mimoškolskú aktivitu veľa rodičov nenahovorí a preto treba poriadnu inšpiráciu. Tou je pocit dôležitosti, zodpovednosti, ale aj vecné ceny, či výlet do Abu Dhabi :). Predsa len, byť prvý, byť videný a niečo zostrojiť, čo funguje, dať to dokopy, to je niečo, čo sa s deťmi ponesie celý život.

Decká sa učia manažovaniu, kooperácii, no najmä objavujú vlastné schopnosti pri plnení rôznych úloh a pri tvorbe spôsobov, aby docielili úspešný projekt.

Princíp projektu je jednoduchý: Založ si firmu, vymysli postup, vyrob a spropaguj. Teda v jednom projekte si decká vyskúšajú, aké je to manažovať, projektovať, vyrábať a zároveň čo – to o marketingu, keďže treba hľadať aj sponzorov a o propagácii.

Kika Prievalská, jedna z účastníčok a členka tímu ROAT, ktorý sa na tejto súťaži zúčastní, nám porozprávala o tom, čo všetko to obnáša a dáva, viac.

Ako si sa o súťaži dozvedela a čo ťa priviedlo k tomu, že si chcela byť aj ty aktívnou súčasťou tímu? Čo bolo inšpiráciou?

O súťaži som sa dozvedela v škole. Už minulý rok sa moja škola zučastnila na tejto súťaži. Prišlo mi to ako zaujímavý projekt a tak keď učiteľ oslovil aj moju triedu, tak som na tom začala pracovať.

Nebála si sa toho, kde začať? Mala si od začiatku predstavu, akým prínosom vieš byť v tíme?

Ani nie, keďže nám dopredu povedali, čo bude mojou/našou úlohou, vedela som, do čoho sa púšťam.

Bavila ťa technika od začiatku? Inak zostrojiť autíčko na rádiové ovládanie je výzva. Muselo to chcieť plán a niekoho, kto vám „mentoruje“. Je niečo extra, čo ťa na tom celom baví?

Technika je zaujímavá, ale predsa len nie je to úplne môj odbor, ja sa v tíme starám viac o tu marketingovú stránku. Ak by som mala autíčko zostaviť ja, myslím, že by sme sa ako tím príliš ďaleko nedostali. Našťastie je to tímový projekt, v ktorom má každý určené svoje miesto. Zostrojenie autíčka sme teda nechali na chalanov, ktorí sa technike venujú. Čo sa týka mentorstva, tak sa takmer o všetko staráme sami, i keď si, samozrejme, necháme poradiť učiteľmi, ktorí nás v našej práci plne podporujú. Osobne ma na tom najviac baví asi to, že sa môžem spoznať s novými ľudmi a dozvedieť sa veľa veci týkajúcich sa technológií.

Je za tým aj nejaká tá zodpovednosť a vedomie, že niečo tvoríte a funguje to? Musí to byť spokojnosť.

Tak samozrejme, že tam zodpovednosť je. Každý z tímu sa snaží urobiť všetko preto, aby sme sa zlepšili. Ide o celoslovenskú súťaž, takže ak chceme uspieť, musíme na tom pracovať a myslím, že toto si uvedomujeme všetci.

Stihla si sa už niečo naučiť popri fungovaní v tomto tíme? Predsa len je to kooperácia viacerých ľudí s rôznymi názormi. Posunula sa nejako vaša komunikácia medzi sebou navzájom? V čom vidíš prednosti svojho tímu?

Myslím, že aj áno. Zvyčajne som sa v škole zapájala skôr do individuálnych projektov a nerada som pracovala v tíme, pretože som chcela mať všetko podľa seba a nerada som sa prispôsobovala ostatným. No za to skúsenosť mi ukázala, že aj práca v tíme môže mať svoje výhody. Ako tím sme si hneď sadli a vychádzame spolu veľmi dobre. Všetci v skupine sme veľmi komunikatívni, takže s komunikáciou sme nikdy nemali nejaký problém. Myslím, že aj v tom je prednosť nášho tímu, pretože schopnosť komunikovať je v tejto súťaži obrovským prínosom.

Inak také manažovanie nie ej vôbec jednoduché. Všímaš si, že aj v bežnom živote, nielen v projekte začínaš mať zvyk všetko vopred naplánovať, zmanažovať, aby si pokrtyla všetky detaily

Ja som to robila už aj pred tým. Teraz som tento zvyk už len zúžitkovala.

Inak aké je to zháňať sponzorov? lebo čítam, že treba aj to. A na aké cielové skupiny sa ohľadom marketingu a propagácie orientujete?

Zháňať sponzorov nie je vôbec sranda, ale snažíme sa. Oslovujeme najmä firmy, ktoré majú niečo spoločné s tým, čo robíme my. A v rámci propagácie nemáme nejakú vyhradenú cieľovú skupinu. Myslím, že je to projekt, ktorý môže byť zaujímavý rovnako pre chalanov, ako aj pre dievčatá. Aj keď by som povedala, že sa snažíme zaujať skôr tie mladšie vekové kategórie, a tak ich možno aj motivovať, aby sa zapájali do podobnými projektov, pretože je to skvela príležitosť získať nové skúsenosti do budúcna.

Všetkým tímom na Slovensku samozrejme držíme palce a dúfame teda, že aj tím Roat sa umiestni čo najvyššie, ak nie rovno aj na prvom mieste :). A všetkým deckám, vrátane Kristínky, ďakujeme, že majú „drive“ sa do takýchto projektov zapájať. 🙂

zdroj: Facebook

To máte tak. Rada píšem, rada premýšľam, rada sa informujem, rada sa zhováram o všetkom možnom… A ešte radšej toto všetko posúvam ďalej. :). A čo je najdôležitejšie pre mňa, napriek tomu, že nie som ešte mamina, chcem ubezpečiť všetky mamičk, ktoré k nám prídu na „návštevu“ webu, že sú skvelé a pre svoje deti to najlepšie a že napriek zodpovednosti, ktorá z materstva plynie, netreba zabúdať na humor a nadhľad. Predsa sa jedna matka nescvokne 🙂

Komentáre

komentáre